O firmě

Vážení obchodní přátelé

dostává se Vám do rukou ucelený a přehledný katalog variant malých autobusů, které nabízíme na podvozcích určených k autobusovým dostavbám. Jelikož je to již 15 let od založení firmy a 10 let zkušeností s výrobou malých autobusů u nás chtěl bych v následujících řádcích zavzpomínat a poohlédnout se zpět jak jsem se vlastně k výrobě minibusů dostal a co se za tu dobu událo.

Počátkem roku 1993 jsem se svým společníkem založil sdružení fyzických osob a zabývali jsme se výrobou nástaveb na užitková vozidla jako byly valníky, skříně, speciální odtahová vozidla, chladírenské vestavby atd. V roce 1994 jsme sdružení účetně rozdělili na dvě samostatné divize výrobní a obchodní. Obchodní divize, jež jsem měl na starosti, obchodovala již s kompletními vozidly a starala se o finální prodej celého produktu přímo konečnému zákazníkovi včetně profinancování. Asi v polovině roku 1995 jsem se seznámil s panem Ing.Vilémem Pecháčkem dnes po právu ?Duchovním otcem malých autobusů?, který v té době působil externě v TZZ Vítkov, a kde pod jeho vedením spatřily světlo světa první mikrobusy na podvozcích Mercedes-Benz T2.

Jelikož tehdejší vedení Technického zásobovacího závodu ve Vítkově nebylo výrobě mikrobusů příliš nakloněno a někteří vedoucí pracovníci nedávali nasazením nízkonakladových vozidel do provozu vůbec žádnou šanci a nejen oni, ale i tehdy velcí výrobci tzv. "dospělých autobusů", nazývali tuto myšlenku jako nějakou "FANTASMAGORII", tak byla výroba po několika kusech ukončena.

Po vzájemné dohodě jsme výrobu prakticky zahájili do dvou měsíců a to jsme museli pro tento účel zajistit a vybavit novou dílnu a příjmout nové zaměstnance. Mezi prvními zákazníky byly ČSAD Rosice a ČSAD Židlochovice dále následovali ČSAD Frýdek-Místek a ČSAD Český Těšín, jednalo se o linkové autobusy s kapacitou 40 cestujích včetně stojících. Velká zakázka přišla o rok později s nástupem nového modelu Mercedes-Benz Sprinter, jednalo se o dodávku 20 ks těchto vozidel s kapacitou 25 cestujících pro ČSAD Plzeň. Následně jsme začali na modelu Sprinter vyrábět varianty pro vyhlídkové jízdy, svozové a dálkové autobusy.



Kamil Hrbáč
podpis
Kamil Hrbáč
jednatel

Ve spolupráci s německým dostavbářem jsme postavili první karosérii na podvozku MB Vário, která umožňovala přepravovat až 29 sedících cestujících. Se začátkem výroby 6-ti tunové varianty Sprintera jsme postavili v roce 2003 vlastní karosérii s nerezových profilů opláštěných laminátovými díly. Karosérie byla konstruována jak pro linkovou verzi autobusu tak pro dálkovou. V roce 2004 jsme se přestěhovali z pronajatých prostor do vlastního areálu o celkové výměře 9.800 m2. Došlo ke změně fyzické formy na právnickou společnost pod názvem KHMC s.r.o.

Od roku 2006 jsme držiteli CERTIFIKÁTU systému managmentu jakosti dle ČSN EN ISO 9001:2001.

Naše autobusy jezdí prakticky po celé České Republice na Slovensku a velikou oblibu našly u zákazníků v Rakousku, Německu a ve Švýcarsku, kde je kladen značný důraz na kvalitu zpracování, spolehlivost a v neposlední řadě i cenu.

Do dnešního dne bylo v naší firmě vyrobeno přes 500 ks malých autobusů.


Filozofie firmy:

  • Stavět dle potřeb dopravců a plnit individuální požadavky.
  • Zajistit dodání kompletního autobusu včetně financování.
  • Zajištění záručního a pozáručního servisu včetně náhradních dílů.
  • Zajištění odkupu nebo zprostředkování prodeje ojetého autobusu.
  • Zajištění vývoje nových variant a provedení.

Přeji si, aby jste nám zachovali stejnou přízeň jako doposud a loučím se s naším mottem:
MALÉ AUTOBUSY OD KHMC JSOU AUTOBUSY PRO KAŽDOU PŘÍLEŽITOST

Máte nějaké dotazy?

Zodpovíme Vám obratem,
klikněte ZDE

obr

Panoramatické pohledy

Prohlédněte si interiér vozu, klikněte ZDE

obr

Certifikát ČSN EN ISO 9001:2001

Podrobnosti zde

obr

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM PRŮMYSLU A OBCHODU

© retisgroup