HISTORIE SPOLEČNOSTI
POLOŽENÍ ZAKLADNÍHO KAMENE VÝROBY A PRODEJE MINIBUSŮ V ČR.
1993
První kroky v podnikání
V roce 1993 otevírá Kamil Hrbáč první dílnu na přestavby užitkových vozidel na základě nově získaného živnostenského oprávnění. Věnuje se úpravám dodávkových vozidel, do kterých se montují celní přepážky, chladírenské vestavby a doplňují sedadla. Firma také vyrábí skříňové a valníkové nástavby, realizuje konstrukce speciálních a odtahových vozidel. Prodává podvozky Renault a Avia pro výše uvedené nástavby. Pro své zákazníky zajišťuje financování prostřednictvím leasingu. V té době určitě netuší, jakých rozměrů a postavení na trhu jeho firma v budoucnu dosáhne.
Za skutečně osudové lze považovat setkání Kamila Hrbáče s Ing. Vilémem Pecháčkem, tehdejším externím prodejcem společnosti Mercedes – Benz Praha. Ing.Vilém Pecháček v té době také působí ve firmě TZZ Vítkov, kde se z jeho podnětu a pod jeho vedením již v roce 1993 začaly vyrábět první malé české autobusy na podvozcích Mercedes-Benz 308D s kapacitou 15 cestujících a Mercedes-Benz T2 (předchůdce MB Vario) pro 35 cestujících.
1995
Osudové setkání
1996
První velký kontrakt
První velká zakázka na sebe nenechává dlouho čekat a má zásadní význam pro další vývoj společnosti. Smlouva na dodávku 25 autobusů na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter pro ČSAD Plzeň, podepsaná na počátku roku, dává jistotu práce na velkou část dalšího období. Společnost již v lednu má podepsány kontrakty celkem na výrobu 33 autobusů.
Na počátku roku se celá výroba stěhuje do nových pronajatých prostor ve Vávrovické ulici v Opavě do areálu Továrny Gebauer, kde společnost působí až do roku 2004. Ke konci období zde využívá plochu výrobních hal větší než 650 m2.
1997
První velký kontrakt
1998
První autobusy z Opavy na export
Dalším významným krokem výrobce malých autobusů je první prodaný vůz do zahraničí. Tím je atraktivní Mercedes – Benz 412D Sprinter v provedení „PANORAMA“ se zvýšeným čelním zasklením. Poprvé nachází Kamil Hrbáč svého klienta v sousedním Rakousku. Hned v následujícím roce má rakouská strana zájem o dalších deset podobných minibusů Sprinter.
V červnu opouští bránu 100. minibus vyrobený firmou Kamil Hrbáč Motor Centrum Opava (KH motor CENTRUM Opava). Společnost se také poprvé účastní výstavy užitkových vozidel Autosalon v Nitře a následně ještě toho roku na Slovensko prodává 12 autobusů na podvozcích MB Sprinter a VW LT 46. V roce 1999 také započala spolupráce s německou firmou KOWEX, která dodává na český trh v Česku polotovary karoserii, které byly do konečné podoby autobusů dotvořeny v KH motor CENTRUM Opava.
1999
Prvních 100 vyrobených autobusů
2000-2002
První autobusy na export do Německa, další na Slovensko a do Rakouska
Poprvé je překročena roční výrobní produkce padesáti vozů, autobusy jsou nyní určeny nejen pro český trh, Slovensko a Rakousko, ale první vozy zamířily také na velmi náročný trh do Německa. V té době má firma již 30 kmenových zaměstnanců. V březnu 2001 je zahájená stavba první vlastní karosérie na podvozku 6t Sprinter s výkonem motoru 160 koní. Do konce června 2001 je karosérie připravena do laku a v srpnu jsou dokončeny homologace s navýšenou celkovou hmotností na 6.300 kg.
Kamil Hrbáč si splnil sen. Poprvé má možnost představit své autobusy a prezentovat je mezi předními světovými karosáři na nejprestižnějším veletrhu na kontinentu! Toužil po tom od doby, kdy veletrh Busworld v Kortrijku v roce 1995 navštívil poprvé.
2003
Autobusy z Opavy na světovém veletrhu BUSWORLD 2003 v Kortrijku
2004
Společnost mění název a stěhuje do vlastních objektů
Kamil Hrbáč s přicházejícími událostmi tohoto roku mění právní statut své firmy. Veškerou činnost převádí z původní fyzické osoby do nově založené společnosti KHMC s.r.o. Krátce poté kupuje výrobní areál o celkové rozloze 10.000 m2. Zde buduje moderní prostory s administrativním a sociálním zázemím. Do konce roku 2014 se mu daří celou výrobu přestěhovat do nově otevřeného areálu a na začátku roku 2005 zde naplno rozjíždí výrobu.
V roce 2006 se společnosti daří získat certifikát systému managementu jakosti dle ČSN EN ISO 9001:2001. V září téhož roku se prezentuje KHMC rozsáhlou expozicí na nejvýznamnějším evropském veletrhu užitkových vozidel a příslušenství IAA 2006 v Hannoveru. Představí zde poprvé model minibusu Mercedes-Benz 518 CDI s motorem EURO 5 a Volkswagen Transporter T5 ve V.I.P. třídě.
2005-2009
Firma KHCM s.r.o. splňuje nejpřísnější kritéria kvality
2010
Nejhorší rok v celé historii KHMC
V roce 2010 prožívá opavský výrobce autobusů snad nejhorší období ve své historii. Výroba prudce klesá z důvodu celosvětové Hospodářské krize z roku 2009. Ekonomové sice hlásí, že krize pomalu ustupuje a ekonomika postupně začíná opět oživovat, ovšem efekt setrvačnosti má obrovský dopad na výrobu. V roce 2010 se podaří vyrobit pouze asi polovinu běžné produkce, 28 kusů vyrobených autobusů je tragicky málo. Firma je donucena přistoupit k opatřením a snižuje počet stálých zaměstnanců.
Až překvapivý je počet uzavřených kontraktů hned na počátku roku 2011, výroba opět zaznamenává vzestup a do konce roku se podaří vyrobit 38 autobusů. Ekonomika společnosti se opět nachází v černých číslech.
Od počátku roku 2012 KHMC vyvíjí aktivity k získání nových evropských homologací. Nová evropská homologace pro modelovou řadu Mercedes – Benz Sprinter nyní otevírá dveře pro export autobusů KHMC do celé Evropy.
2011-2013
Výroba opět stoupá, firma se dostává zpět do kladných čísel
2014
KHMC se stala držitelem prestižního certifikátu Van Partner by Mercedes-Benz
Od roku 2014 jsou minibusy stavěné na podvozcích Mercedes – Benz Sprinter dle norem společnosti Daimler AG a společnost se stala držitelem kvalifikačního certifikátu „Van Partner by Mercedes-Benz“.
Rok 2014 je také úspěšný i z hlediska prodeje, naplnily se předpoklady z konce roku 2013 a společnost opět pokořila magickou hranici padesáti vyrobených autobusů. KHMC se v listopadu představuje na veletrhu CZECHBUS v Praze, kde završí úspěšnou sezónu prodejem všech vystavených exponátů.